Tuesday, July 06, 2010

Bästa kattnamnet

Marita drömde för några nätter sen att vi fick en katt. I drömmen så bråkade vi tydligen lite om vad katten skulle heta. Till slut så fick jag bestämma och döpte katten till Xavi. Nu är ju inte jag som bekant någon kattmänniska men alltså seriöst den där katten blev jag aspeppad på mer passande namn på en smidig liten kisse kan jag inte tänka mig.

Förövrigt fyller jag 30 år idag och det känns lite.. märkligt. Har ju förberett mig ganska bra mentalt men det går ändå inte ihop riktigt. Ens bild av någon som var 30 då man själv var 20 stämmer ju inte riktigt överens med den jag är idag liksom. Hur som helst så har jag haft en grymt bra födelsedag hittills. Den började med att frukost på säng levererades av min gös och sen har jag slappat på gräsmattan, druckit kaffe och läst Bröderna Karamazov.

No comments: