Tuesday, October 19, 2010

Saltmannen

Artist: Säkert
Låt: Fredrik

Riktiga texten var:
Man får inget för det när man vill folk väl, när man har en vilsam själ.

Men jag sjöng:
Man får inget för det när man man vill folk väl, när man har en bil som skär.

Övriga kommentarer:
Jag vidhåller att min tolkning skulle kunna funka, trodde Annika Norlin ville få in ett klassperspektiv i låten och beskrev någon som hade en taskig bil. Jämtland har dessutom en av landets äldsta bilflottor så sannolikheten för att texten skulle va baserad på personliga erfarenheter är dessutom ganska hög.

Ålder när felet upptäcktes: 30

Namn: Pat

1 comment:

Han1 said...

Den är lite svår, Fredrik. "Alla barn, vad är bäst för mig" och "Man börjar inte sjunga på Netto" är det också väldigt lätt att höra, tycker jag.