Wednesday, November 17, 2010

Moset smakar bra!


Riktigt gôtt mos har serverats den här veckan. Den första portionen bestod i att min fjantiga institution slutade att hålla inne på Sidas stålars och bestämde sig för att punga ut med ett MFS-stipendie till Pat. Detta innebär alltså att jag och Marita drar till Moçambique i februari. Woha! Det känns sjukt bra och utmanande. Påfyllningen av detta delikata livsmos visade sig i form av att jag på något mirakulöst vis lyckats få godkänt på den erbarmliga statistiktentan också. Det känns nästan för bra för att vara sant.

Jag räknar med att avslutningen av veckan, som innefattar ett Sthlms-besök med spa-relax och bastu med gubbsen Ivan och Johan på Hasseludden, kommer att vara som grädde på moset.

3 comments:

Han1 said...

Mocambique, baby! Härligt.

Pat said...

Thanx dude!

martin said...

Sthlm, härligt. Hoppas jag får bara lingonsylten på gräddet på moset.