Friday, December 23, 2011

Årets bästa musik!

När jag såg Love Antell framföra sina Imperiet/Billy Bragg-doftande sololåtar på Scharinska för några veckor sedan spydde han galla över årsbästalistor som koncept. Han sa nåt i stil med att han var "allergisk" mot årsbästalistor. I beg to differ, jag är en sucker för listor av alla slag. Gillar att läsa dem och i sämsta fall ondgöra mig över hur fel de är eller i bästa fall bli överraskad och få tänka till lite eller bli inspirerad. Ifjol slängde jag ju upp ett gäng årsbästalistor här på bloggen. Får se hur det blir med den saken i år.

Sen 2008 har jag iaf gjort spotifyplaylists med de låtar jag lyssnat mest på från respektive år. Jag har gett mig själv väldigt fria tyglar vad gäller de här listorna, låtarna behöver inte alls komma från nämda år men JAG har upptäckt dem samma år.
 
Här är iaf Pats 2011

24 låtar jag lyssnat mycket på i år.


Om nån har ett nostalgiskt behov:
Pats 2010
Pats 2009
Pats 2008

God Jul  folk!

No comments: