Sunday, February 17, 2013

Slutet på början



Nio månader sen sist och jag saknar bloggen på någe vis. Fast mest saknar jag väl tiden när bloggen var det enda sättet en kommunicerade med sina vänner på nätet på. Oh, boy knappt skrivet en mening och nostalgin börjar redan kicka in. Detta bådar inte gott

Den enkla förklaringen till att bloggen är på väg att förpassats till samma virtuella kyrkogård som mitt Myspace-konto är väl facebook, twitter och instagram. Men det är att göra det lite för enkelt för sig själv kan jag känna. Den kommunikation och den information jag får av de där apparna på min iPhone är inte i närheten av att ersätta den dynamik och den inspiration som ett givvande bloggande kan ge.

Se där en kvarts vila mellan Angel-avsnitten, parallelltittar med Buffy, och ett litet bloggelitoinlägg var på plats. Avslutar med ett Churchillcitat á la Hans Holmér: "Det här är inte slutet. Det är inte ens början på slutet. Men det är, kanske, slutet på början"

1 comment:

Han1 said...

Yey!