Tuesday, August 08, 2006

Bilhelvete

Fan, fan fan. På väg hem från jobbet igår började batterilampan på min sköna Saab 9000 årsmodell 1989 att lysa. I sann fikagängsanda ignonerar jag lampan å det grövsta och tänker att det nog har löst sig imorgon. Ren idioti, jag vet, men på vägen till jobbet i morse märker jag att servon är helt borta och det krävs Hulkenkrafter för att göra en enkel sväng. Om man haft lite, liiite bilvett hade jag med en gång räknat ut att det var fläktremmen som fuckade med mig och stannat bilen. Istället fick jag uppleva en vansinnesfärd till Kramfors och stanna med en kokande motor på TÅ-parkeringen och bli assisterad av vår säljtant som pekade ut vad som var fel (utan att håna mig dock vilket jag är ytterst tacksam för). Det finns nog få platser på jorden där en 26-årig kille verkligen förväntas kunna vara rådig med sin bil som i den avbefolkade bruksorten Kramfors...

4 comments:

Jonathan said...

Tss!!! En annan kör ju med muskelservo för jämnan. Vekling.

David said...

jag är livrädd för bilar, vill verkligen ha en nu när man har fru och barn, men vill ha en stork stark karl som kan assistera mig och fixa allt som krånglar

David said...

hur skulle du fatta att fläktremmen krånglar för att batterilampan lyser förresten du verkar ju sitta inne med oanande skills

Pat said...

Nja, alltså de oanade skillsen fick jag av vår säljtant när hon föreläste på parkeringen. Om samma sak skulle hända igen så...