Monday, August 07, 2006

Nu var det dags

Jaha, efter låång betänketid har jag slutligen beslutat mig för att gå med i bloggens förunderliga värld. Lagom passande att det verkar fett ute med blogging och att raggning på myspace är det "nya" heta.

Whatever, den största anledningen att jag beslutat mig för att börja blogga är mitt sommarjobb. Sitter nämligen på Tidningen Ångermanlands Kramforsredaktion och lider av svår sommartorka. Att skriva blogg måste ju vara den perfekta täckmanteln för att fejka jobb på en tidningsredaktion. Kollegorna hör ett smattrande tangentbord från sommarvikariens rum och tror att man är en överambitiös sucker som skriver röven av sig. Jag har noll koll på om mitt bloggande kommer att bli en seriös tillställning eller om hela grejen dör när jag är tillbaks i vardagens gbg med cp-gympa och gymnasiebetygspluggande. Nu ska jag i alla fall tvinga alla bloggare jag känner att länka till mig!

2 comments:

David said...

välkommen och du tack för senast!

paradise alley said...

ja ni är ju heta på bloggandet ni journalister.

Kul att ha dig länkad!