Tuesday, October 17, 2006

En helg att minnas

Så grymt skönt med en riktig soft helg i rak motsats till den föregående. Bara sitta hemma på en fredagskväll med chips och kvalitetsfilm på Svt (Lost in translation) det är fan i mig livskvalitet.

Förra helgen däremot. Vilken helg. Maken till monsterfylla har väl sällan skådats i Dals långeds skogar sedan industrialismens glansdagar. Kristoffer räknade ut att Svanöfestarrangörerna i snitt drack 16,5 öl, en halvliter vin och jädrans massa snaps per skalle. Inte konstigt att en annan, bokstavligen talat, gick in i väggen (dörren). Nåja kul var det iaf, men det är skrämmande hur snabbt man anpassar sig till en viss grupp. Det tog väl ca fem minuter innan det första grova "byggskämtet" drogs och sedan fortsatte hela helgen i samma anda. De lokala ungdummarna som kom på Kristoffers och Boddas fest på lördagen måste ha undrat vilka de tokfulla och konstiga tjommarna som bara hängde med varandra var för några.

Det bästa som hänt på länge är att jag äntligen fått ordning på min I-pod vilket inneburit en djupdykning i Matti Alkbergs senaste. Killar som Matti växer ju som bekant inte på träd, kan inte komma på någon annan artist som jag i tio år lyssnat på och som fortfarande levererar nåt som berör mig. Att han numera sjunger på svenska gör det än mer tillgängligt för en nostalgisk ex-norrlänning att omfamna. Det sköna "proggblåset", eller Springsteenflörtarna om ni så vill, höjer den nya skivan ett snäpp närmare gubbrockens förlovade värld. Hoppas att det gör att han slutar med det töntiga punkupplägget han kört med live på sistone.

Just nu:

# Giffarnas höstsäsong: En målskillnad på 11-0 i de tre sista matcherna säger det mesta. Ooah Sankala säg Ooah Sankala!

# Säsong tre av Veronica Mars: Lite mognare lite bättre

# Mina drömmars stad: Fogelström är verkligen så bra som alla sagt att han är

4 comments:

anna said...

bra jobbat! senast jag fick dumfylleskrubbsår i fejan måste ha varit under gymnasiet. jag saknar full och dum lite.

Pat said...

Ja det var banne mig bra jobbat. Tyvärr är en 26-årig Pat inte lika duktig på att bryta ner sprit som en gymnasie-Pat. Efter Dals långed jobbade jag med bakfylla i klass med Mörn och David. Som dessutom varade i ungefär en vecka

David said...

mmmm mina drömmars stad, så bra och så lättläst serien tar aldrig slut och man blir rätt vänster när man läser

martin said...

Ja, bökerna är verkligen fantastisk!

Skillnaden är att jag och David får smaka på spyorna utan stopp utan att få njuta av dumfyllan!