Sunday, June 08, 2008

Noli me tangere

Eller rör inte mitt knä i alla fall. Det första jag lyckades med efter att ha återvänt till de nordligare breddgraderna var att delta i Kramforskorpen med olycksdigert resultat. Dels förlorade vi matchen, trots att jag grisat in en hörna. Vad värre var att jag lyckades paja mitt knä. Inte på grund av en ful fällning eller så, utan bara en oturlig ihopsparkning med en motståndare. När jag vaknade dan efter kunde jag inte ens stödja på benet. Fick ringa jobbet och ställa in första dan för ett akutbesök hos den numera privatiserade vårdcentralen. Ett uttänjt ledband löd läkarens dom. Rehab och ingen fussball för min del den närmsta tiden.

Annars har det varit gôtt med miljöombytet. Arbetsplatsen verkar trevlig och det är kul att få praktisk användning av all miljöinfo som pumpats in i skallen det senaste året. Det jag uppskattar mest med Norrland, om jag nu tillåts vara så generaliserande, är nog tiden. Den räcker till på ett annat vis här uppe. Oavsett om det gäller fritidsaktivitet eller umgänge med nära vänner så finns det tid. Det blir mer kvalitativt också. Antar att det har ganska mycket med internetlösheten att göra, nu tjyvsurfar jag på morsans skola, istället för att slösurfa bort en massa tid läser jag, rehabar eller kvalitetshänger. Mina farhågor kring att sommaren inte brukar anlända förrän efter midsommar här uppe har också kommit på skam. Djävulska varmt har det varit, har till och med tagit ett fegisdopp i Ångermanälven.

Men alltså det där med tid kommer ju ändras drastiskt nu när EM är igång. Tyskland vinner mot Frankrike i finalen och Mario Gomez vinner skytteligan, bara så ni vet.

3 comments:

David said...

Tyskland kommer ju att äga det såg vi igår men gomez såg ju inte ut att vara in någon vidare form, det var ju polonski som var nummer ett. Karin höll som vanligt på Schweinsteiger

Sjukt nog har jag också fotbollskadat mig, jag föll till slut för grupptrycket och har spelat några gånger med några pappor från trakten, jag sträckte låret så att jag haltade i en vecka. Det är kul att spela men jag är dålig, är dock i bättre form än jag trodde, det är skönt.

Jonathan said...

Var det bara jag som hörde kommentatorerna kalla honom för Polanski? Eller hörde jag fel. jag hävdar ju i och för sig också att Ryssland hade både en nabokov och en Raskolnikov med i sitt OS-hockey-lag för två år sen. Jag konstaterar rent krasst att Tykland verkar otroligt bra. Men jag TROR på Frankrike, det är lite av en annan sak.

Pat said...

Jag har tippat Frankrike mot Tyskarna i final. Trots det bleka spel som grodätarna presterade igår håller jag fast vid mitt tips. Om de går vidare från gruppen så får de ju Sverige, lätt match, eller Spanien som alltid fuckar ur i slutspelsfasen.

Deppigt med mina favoriter spaggarna igår. De var ju inte direkt dåliga utan det var snarare så att Holland var sjukt sjukt bra och effektiva.