Monday, June 23, 2008

Sommarlat

Vet inte var jag ska börja, svårt att hänga med när den spartanska tillgången till bredband gör vistelserna i internetvärlden så sporadiska. Verkets nazistspärrar har i alla fall gjort mig till en smhi och nationalencyklopedin-junkie. Enbart för att de är undantag från den statliga censuren. Midsommarfirandet på Grunna var som väntat magnifikt. Har aldrig varit någon stor fan av högtiden i fråga men på en så vacker plats med ett så vackert sällskap är det svårt att misslyckas.

Håller på att acklimatisera mig till den stundande EM-abstinensen, det kommer att kännas tomt att inte höra seven nation army vrålas av random lands supportrar varje kväll och inte kunna håna fyrans värdelösa kommentatorer, undantaget Jens Fjellström då. Vill även passa på att slå mig för bröstet för att jag varnade för Ryssen redan innan mästerskapet drog i gång. Iofs mest baserat på deras sammanbitna minner i mitt fotbollsalbum men ändå. Annars har min tippning varit jäkulska undermålig. Fransoserna spel liknade mest en kladdig spya av brieost och calvados och min tippade skytteköng Mario Gomez har kanske varit den sämsta anfallaren i turneringen so far. Vad gäller mitt eget fotbollskickande så gjorde jag comeback i korpen idag. Knät funkade och det var härligt att åka hem från Flogsta med en vinst i bagaget.

Annars läser jag böcker och lyssnar på radio i vanlig sommarordning. Sommarhitfavoriten är Veronica Maggio, har gillat henne ett tag men den senaste stoppa dig är riktigt bra. Den där franska eurodiscoliknande covern gillar jag också.

3 comments:

Jonathan said...

Att just Seven nation army blivit en fotbollslåt känns lite konstigt. Måste påpeka att den sjöngs på Velodromen i slutet av förrförra säsongen. Tänkte att OM-fansen gillade den, efter som den känns väldigt Massilia. Hoppas dom var först, så att de bidragit med nånting till det här EM:et, förutom två tiominutersinhopp.

ellen said...

veronica maggio är min sommarfavorit också! gillar henne bara mer och mer. perfekt att blanda upp p1:s sommarpratare med.

Pat said...

Men herrejösses vilka bottennapp det varit i sommar hitills. Lasse "jag är deppigaste i världen" Winnerbäck leder såklart den där ligan. Men inte så många andra som övertygat heller tycker jag. Hoppas på Annika och Laipidus.