Tuesday, May 19, 2009

The light at the end of the tunnel

Är verkligen inne i slutfasen av uppsatsskrivandet nu. Väldigt få av dygnets vakna timmar jag inte frenetiskt arbetar med att få ihop mina teorier eller tänker på det i alla fall. Går upp klockan åtta på morgonen och hänger på KTB:s lås halv nio. Efter att ha sörplat i mig fjärde koppen kaffe vid fyrasnåret är skallen helt tom. Det är bara i samband med uppsatser jag upplevt den här känslan: som en galen vetenskapsman. Omöjligt att formulera en enda mening i skallen. Igår övervann jag tomhetskänslan/hjärndödheten med att spela korpfotboll. 0-0. Idag körde jag ett helt nytt pass på gymmet istället. Mycket ben. Kan väl erkänna att jag är lite nervös inför min sista handledning imorgon men känner mig ändå mest tillfredsställd. Ser verkligen ljuset i uppsatstunneln. Sen sitter man på en kandidatexamen i miljöpolitik på min ära. Bryssel nästa?

Nä ska ju läsa en Master först är tanken: International Administration and Global Governance.

Ja just det jag läser några kapitel ur Jens Lapidus Aldrig fucka upp innan jag går och lägger mig också. Eller ser ett avsnitt av Undeclared.

No comments: