Tuesday, May 12, 2009

That försommar feeling

Vinst på fotbollsplanen igår igen! Det finns få saker som går upp mot den sköna känslan av att ha besegrat sina motståndare på en 11-manna plan. Den där feelingen av vi-mot-dem som uppstår under en intensiv matchperiod och som sen blåser bort när matchen är slut och det skakas händer och tackas för bra spel. Känslan av att vara oövervinnerlig då ens lag hämtar upp ett underläge. Det enda som saknades igår var väl att jag nätade. Så länge vi vinner spelar det ingen roll, men lite surt att spela forward och inte sätta chanserna är det. Skulle ljuga om jag påstod något annat.

Annars är det mesta all gôtt här. Försommar och lite uppsatshets bara. Av någon anledning känner jag mig ändå väldigt avslappnad, många av mina kursare verkar vara i upplösningstillstånd för att uppsatsen ska lämnas in om två veckor. Har väl tappat lite respekt för universitetet genom åren antar jag. Vad är det värsta som kan hända liksom? Att man blir underkänd och får kompletera. Big deal. Alltså nu tror jag ju inte att det kommer att hända mig, men om. Det är ju inte världens undergång precis.

No comments: