Wednesday, August 12, 2009

1999?

Det känns lite märkligt men alla de här skivorna har faktiskt tio år på nacken, en del känns inte alls så gamla medan andra skulle kunna vara ännu äldre. Precis som med mycket annat åldras skivor verkligen med olika värdighet.

Dr. Dre – 2001
Magnetic Fields – 69 Love Songs
Eminem - The Slim Shady LP
Beth Orthon – Central Reservation
Bonnie ”Prince” Billy – I See a Darkness
Breach - Venom

Annars är jag mest lite småirriterad över att P3 Kultur är inne på sin sista vecka. Vet inte om programmet kommer tillbaks men det hoppas jag verkligen då det varit något så ovanligt som högkvalitativ P3-underhållning med vettigt redaktionellt innehåll. Välgenomtänkta teman, kul infallsvinklar och en lovely programledare existerar ju annars knappt i etern. Man fattar ju att SR tycker det är gött att hälften av deras program består av idioter som antingen ringer in eller, ännu värre, skickar in sitt egna material ”Mitt P3” är väl skräckexemplet. Mitt i detta förfall har P3 Kultur skänkt glädje och hopp likt en starkt lysande nödraket från ett sjunkande skepp (öh, asså skepp är typ metafor för öh, SR , alltså eh?).

2 comments:

martin said...

Vad märkligt att Magnetic Fields kom då! Skulle gissat på senare. Eminem känns ju ruskigt daterad bredvid den.

Pat said...

Eller hur! Dr Dre trodde jag också var senare, fast där är det nog mest titeln som spelar en ett spratt.