Thursday, August 20, 2009

Everybody Knows This Is Nowhere

Hepp, så sitter man och gör sin näst sista dag på tidningsredaktionen då. Blir alltid lite bloggnostalgisk av att jobba på TÅ. Det var ju här jag började blogga på grund av sommartorketristessen. Den här sommaren har det däremot flutit på ganska så rejält, hänt en hel del dramatiskt. Det är lite sjukt det där att man som nyhetsreporter på sätt och vis vill att det ska hända spektakulära händelser som mord och bränder. Eller vill och vill, men det blir fan så mycket mer action då iaf.

Igår fick jag ett erbjudande om att jobba vidare på tidningen i höst. Alla tidigare somrar skulle beslutet att tacka nej varit väldigt enkelt, men inte nu. Jag har haft det så bra de senaste månaderna och verkligen trivts med jobbet. Känt att jag nog skulle kunna trivas här uppe ett längre tag. Det kommer som med åren, om fem år då kanske det är dags?

Men eftersom jag kom in på masterprogrammet i Gbg känns det som att jag vill avsluta mina studier for real. Sen djävlar ska arbetsmarknaden erövras på riktigt.

2 comments:

David said...

Kul med masterutbildning! Det var väl inte ett helt lätt val kan jag tänka, men det är förodligen det korrekta.

Pat said...

Nä, det var inte lätt men det känns rätt ändå. Det handlade trots allt bara om ett vick.