Tuesday, November 24, 2009

Back in the USSR




Är egentligen lite emot att posta youtube-videos på bloggen, det är oftast lämpligare att göra på fejan eller skicka som länk till någon som man vet är intresserad. Bloggen borde i första hand vara det skrivna ordets hemvist anser jag. Detta hindrar mig emellertid inte från att posta youtubeklipp som aldrig förr konventioner är till för att brytas osv.

Mina klasskamrater från Östblocket fick upp mina ögon för denna fantastiska sovjetiska animation av Nalle Puh. Den lanserades i Sovjetunionen parallellt med Disneys välkända tolkning av den begåvningssvage björnen. Har aldrig gillat Disneys Nalle Puh-tolkning, förutom Tiger då kanske, det här däremot är riktigt fint. Den ryska rösten ger Winnie Pooh ett nytt djup skulle jag vilja påstå.

Förövrigt längtar jag till Svanö och känner att snö skulle vara ganska kul att få se den här vintern. Stört att det är julafton om en månad dock, heelt stört.

No comments: