Wednesday, May 05, 2010

Bättre än verkligheten

Såg nyss Broder Daniel-filmen på Svt-play och den bevisar ju tesen att dokumentärer alltid är bättre än verkligheten. För jag var där på BDs sista spelning men gick efter några låtar för att det regnade och jag var trött eller nåt. Tyckte inte att det kändes så upphetsande att ta del av den där nostalgitrippen just där och då, behöva trängas med pandakids som lipade lipen och bli blöt. Fast när jag såg dokumentären var i sanningens namn tårarna inte långt borta då kameran zoomade in de gråtande små liven. Märkligt ändå på nå vis hur dokumentärer kan spegla livet på ett så förträffligt vis.

Annars kan jag meddela att jag har haft en bra dag idag. Bra på jobbet där det vart mycket snack om den DN debattartikel som min handledare levererade häromdagen som ställer sig kritisk till att ett starkare försvar är en lösning på potentiella komplikationer som klimatförändringarna kan leda till. Att vara kritisk till försvaret är av logisk anledning inte alltid så populärt på en arbetsplats som till stor del finansieras av den samma. Känns skönt att de flesta verkar vettiga och supportar iaf. En annan sak som är otrolig bra med den här dagen är att min tjej kommer till Stockholm. Det blir häng i dagarna fyra och imorn blir det Orup på Debaser mödis minsann. Det ni.

No comments: