Thursday, September 21, 2006

Den stora sjukdomen

Jag brukar inte vara sjuk, det är lite av min grej skulle man kunna säga, senast jag kan komma ihåg att jag drabbades av en "riktig" sjukdom var för fyra år sen då jag vinterkräktes. I min omgivning finns det däremot gott om personer som är sjuka relativt ofta. Vilket fullt naturligt blir följden av en vänskapskrets bestående av rökare, veganer och hypokondriker.

Men i lördags bestämde sig någon där uppe för att jämna ut plågorna. Guds (Allahs, eller vem du nu föredrar) hantlangare måste ha resonerat ungefär så här, HL1: " Shit asså här har vi en kille som inte varit sjuk på fyra år hur ska vi lösa det?" HL2: " Fyra år säger du? Ge honom en monsterdos av allt så håller han sig nog på mattan sen!"

Monstedos av allt = Konstant huvudvärk (Inte den bakfulla lilla dvärgen med hammaren, utan en fucking Star-Trek dvärg med en laserpistol i tinningen), 40 graders feber, oregelbundna kräkatttacker och för att göra det fullständigt omöjligt att försöka bedriva någon form av sömnaktivitet en sjuhelvetes rethosta.

Det är såklart aldrig kul att vara sjuk men någonstans hade jag ändå barndomens minnen av glass och videofilm förknippat med hemmavistelse pga sjukdom. Om JAG kunnat unna mig några av dessa förströelser? Hell no! Huvudvärken har hoppat fram efter max 15 minuters tv-tittande ( orkade med senaste weeds dock). Kristina har iof varit grym på alla sätt och vis och i sann Beyoncé anda "caterat för mig" men all glass jag serverats har tyvärr återgått i kretsomloppet på ett otillbörligt sätt. Det segaste av allt är nog att jag förutom min matte-tenta missade både Jons och Jörgens Gbg-besök. Förhoppningsvis hinner jag fika med David innan han drar...


No comments: