Tuesday, June 05, 2007

R.I.P Pavarotti

Nä, det är inte tjockisen som sjunger med Plácido Domingo och "the other guy" som gått bort. Utan Mammas katt som större delen av sin livstid kännetecknats av sin stympade bakdel. Tråkigt att förlora en "familjemedlem". Men trots att mitt barndomshem nästan alltid innehållit katter så har jag aldrig haft samma feeling för dom som för våra hundar. När Neva och Nilla, Vanessa också fast jag inte bodde hemma då, försvann kändes verkligen tomrummet. Katter är en annan grej. Tror aldrig att jag kommer att skaffa katt. Hund däremot skulle jag absolut vilja ha under rätt omständigheter. Men inte i stan.

Har lyssnat ohälsosamt mycket på "The king of RnB" den senaste veckan. Är ohjälpligt fast för R.Kelly. Det som gör honom så underhållande är att karln är fullständigt gränslös. Nya plattan Double Up, vars titelspår handlar om att R vill Gôtta sig med två gösar samtidigt, är en uppvisning i total megalomani. Har alltid varit svag för hiphopens känsla för kaxiga överdrifter. När Jay-Z rappade om att han har så mycket kokain att han kan åka slalom så måste man bara älska det. R. Kelly är mästaren på cheesy sexmetaforer och överdrifter i största allmänhet på sitt smörsouliga sätt. När han sjunger "Like Jurassic Park except I'm your sex-a-saurus baby" följt av apläten i The Zoo är det svårt att hålla sig för skratt. Självklart finns en obligatorisk bråklåt, Real Talk , och en jag-är-bäst-i-världen-låt, The Champ , med på plattan. Bara en riktig klubbhit, I'm A Flirt , men det gör inte så mycket, kul är det iaf för det mesta. Självklart håller inte alla 19 låtar men ändå. Hörde förresten Moneybrothers senaste på p3 nyss och jisses vad det lät förutsägbart och segt. Synd att han inte fortsatte på svensktemat.

5 comments:

anna said...

min kattlängtan är sjuklig! tyvärr verkar det inte bättre än att mörn är lite småallergisk men när kattskaffardagen är kommer tänker jag inte ta någon som helst hänsyn till det.

ellen said...

min kattlängtan är starkare än min hundlängtan men det är nog för att hund känns mer som att skaffa barn. det är så mycket som ska stämma. fast björns kattlängtan är nog starkast av alla. han ser katter överallt, även där det inte finns kater.

martin said...

Om vi bor i hus så kommer det nog att funka med katt. Bara de inte jummar omkring i sängen. Jag kan inte tänka mig ett liv utan katt. Hundar kan jag hoppa däremot. Ella är ju gullig, men det blir så mkt hår och stök. Det är ju som att ha en ponny inomhus.

Det var härligt ett tag när vi hade tre katter samtidigt. Storrasyrran kallade dem för storråttor för att de låg i klasar här och där.

Pat said...

Jag fattar inte vad ni ser i katter. De är sega djur som är extremt ego och bara vill ha uppmärksamhet. Sen drar de in äckliga döda djur i huset. Och kom inte med skitsnacket om att katter är smartare bara för att de inte är lika "beroende" av sina hussar som hundar. Jag är också allergisk mot katter har jag märkt, iaf om de hänger i fejan på en. Alltså jag hatar inte katter, hundar är bara bättre och roligare på alla sätt.

Jonathan said...

Jag kommer att sakna den gamle sluggerna. Han var en tvättäkta livsnjutare.