Monday, June 25, 2007

Midsommardrum & Fredrik Reinfeldt

Sommartid är inte bloggtid för den här jummaren. Dels för att det inte finns internet som är värdigt namnet hemma på Svanö. Men mest för att det händer så mycket i Kramfors att jag inte ens har haft tid att fingervalsa framför en dataskärm. Förutom på jobbet då. Efter en magisk, töntigt ord jag vet men det passar faktiskt in här, midsommarhelg på "Grunna" med grabbgänget Matteus, Ivan, Jörgen och Jonny klev jag idag på jobbtåget. Från mat och ölfrossa samt obehagligt kalla besök i havet var det den bistra verkligheten som skulle porträtteras för läsarnas behag. Och vad händer första dagen jag är själv på redaktionen? Herr statsministern behagar besöka Röda Ådalen för att casualhänga lite med undersköterskor och lokalvårdare på Ådalsskolan. Det var en smakstart på lokaljournalistandet det. Riksmedia hängde på, bla ekot och en frilanstjomme från Café.

Måste erkänna att det var lite mäktigt att sitta där och hänga med drevet. Svårt att få några smaskiga citat från den sjukt medietränade och (även om det säkert var ett spel för gallerierna) trevlige moderatledaren. Efteråt skämdes jag lite för att artikeln kändes så smörig. Men vad fan skulle jag göra liksom. En annan approach skulle antagligen sågats sönder i alla fall. Det sjukaste i historien var att jag blev utnyttjad av en tyskbrytande starfucktant som utgav sig för att var aktiv inom moderaterna för att kunna komma i närheten av Reinfeldt. Frågade iaf varför han tror att de inte får så mycket röster i Kramfors. Har dessutom hunnit spela årets första gräskorpmatch, en förkrossande seger med 7-0, och spela tetris på tvn. Digital-TV är skiten alltså. All aktivitet har dessutom gjort att Kristinasaknaden inte kickat in än.

1 comment:

Anton från Lugnvik said...

Ja, det är ok med en smörig artikel då nu statsministern kommit. Som stad blir Kramfors ändå så pass smickrad av vilket celebert besök som helst att även de mest svartaste av synder kan glömmas.