Monday, July 02, 2007

Murvelrapport

Kära dagbok, nu har jag spenderat en vecka i Kramfors som nyhetsgirig lokalmurvel. Antalet stavfel som publicerats i den lokala avisen har antagligen ökat, men framförallt är jag fortfarande en sopa när det gäller att fotografera. Tror inte att nyheter är den form av journalistik jag vill syssla med. Skulle vara så kul att kunna fila på ett långt reportage i någon vecka istället för att bara kräka ur sig senaste nytt. Men jag vill för den skull inte klaga på min arbetssituation, Kramforsredaktionen är en varm och trevlig arbetsplats med helt ok ajtomatkaffe.

Nu när korpen har uppehåll har mina kvällar istället fyllts med sfu, jag var skeptisk länge, men i och med tredje säsongen är jag hjälplöst fast i seriens dramturgiska grepp. Tänker dock inte så mycket på döden trots det flitiga antal dödsfall som passerar revy, drömde istället att jag blev farsa inatt. I drömmen var jag glad trots att faderskapet var en total överraskning. Har kommit igång med springandet också, vilket kan vara direkt beroende av att Nate är den karaktär som jag kan identifiera mig med mest i sfu.

Förra veckans absoluta höjdpunkt var så klart Sundsvallsbesöket med Jörgen. Att giffers kunde spela så underhållande fotboll var lite för bra för att vara sant. Räknar med ny "hemmamatch" med Jonny på lördag.

7 comments:

martin said...

Nates springand får ju en liten besk eftersmak efter ett tag, men du kanske inte har kommit till det?

Själv har jag motsatt problem: jag ska skriva en krönika om vad jag och utan deadline. Den totala friheten har ju gjort att det inte blivit någonting så klart. Snart har det gått en månad. Kuken.

Pat said...

Nä, att kläcka idéer till ett knäck är väl inte alltid det lättaste det heller. På fredag ska jag iaf täcka Skulefestivalen och det brukar vara sköj, även om jag missar Eldkvarn pga pressläggning.

anna said...

meh, detta foto var ju mästerligt! www.tidningen.to/NPbild/37905.jpg

och boberg-projektet är jätteintressant! keep up the good work pat!

Pat said...

Haha! Killarna som körde snöskoter på vatten, behöver jag nämna att de var från Jemtland?, var kanske förra årets bisarraste uppdrag. Nu är det allehandamedia.se som gäller vettu. Men tack för pepp, det kan behövas.

ellen said...

nej vad roligt! när jag var hemma hos min skoterintresserade kusin förra veckan visade han att han hade fått i uppdrag att fota samma grej här på storsjön. jag trodde inte det var sant när jag såg bilderna, folk hade sjunkit med sina skotrar och förstört dem under fotandets gång. hallå en skoter kostar ju sjukt mycket! så jävla dum grej.

Pat said...

Eller hur! När de hade tävling i Kramfors förra året så sjönk ju en och annan skoter och det fanns en båt som fick bogsera upp skiten. Men jag inbillar mig att de som tävlade var sponsrade. Hur som, en otroligt korkad sport iaf. Vatten är vatten och snö är snö.

David said...

dom hårdaste från landet körde skotern över färjrännan vid vallsundet, mitt i vintern massor med minusgrader någon grad varmt i storsjön vansinne