Tuesday, July 17, 2007

Säger det mer om dom än om mig?

Har precis rest mig från tv-soffan efter att ha bevittnat två av de artister jag lyssnat mest på de senaste veckorna, Eldkvarn och Florence Valentin, framträda i det übersvenniga underhållningsprogrammet Allsång på Skansen. Hoppas att det säger mer det programmets utveckling än om mitt musiklyssnande.

Förövrigt finns det ingenting som är så irriterande som personer som kör 70 på 90 väg. De borde bli av med sin rättighet att framföra fyrhjuliga fordon med omedelbar verkan. Mina favoritmedtrafikanter är de som kör lite föör fort, dvs inte 100 på 90 väg utan snarare 110, då kan man själv glida fram på vägen måttfullt brytandes mot fartbegränsningarna fast ändå muttra om "fartdårar".

11 comments:

Anonymous said...

Säger mer om dig

Bunny Happiness said...

två tecken på att du är gammal

martin said...

Tönt som lyssnar på Eldkvarn. Vad trodde du?

Pat said...

Jo, jag var väl ganska medveten om att det inte är rumsrent att lyssna på Plura. Vilket känns gött, att uppröra inskränkta indievänner är alltid kul. Att Eldkvarn medverkade i programmet var inte heller så oväntat. Men tror du Florence någonsin gjort det om inte Håkan breakade Skansen-oskulden för några somrar sen? det var väl han och Wyclef som "breddade" artistutbudet.

Bunny Happiness said...

det är inte rumsrent att bli gubbe.
Så själv lyssnar jag på Digitalism

martin said...

Jag tycker att du är en tönt eftersom Plura har blivit väldigt rumsren det senaste året.

Pat said...

Martin du ÄR mer indie än vad jag någonsin kommer att bli. Om detta är något positivt eller negativt låter jag dock vara osagt. För bara något år sedan vill jag minnas att du nämnde att du ville kolla upp Eldkvarn, långt innan blogg och hajp. Om jag lyssnat då hade det varit ok, eller? Lustigt att jag och Jonny klagat så mycket på att det skrivs så få kommentarer nu under sommaren men att detta Ickeämne kan röra upp så många känslor. Vi syns snart på en ö nära mig.

anna said...

jag längtar till ön men kan inte fröjdas med er på lördagen. bittert. jonathan har lovat mig kramforstransfer i ottan. men som sagt, bittert känns det.

Pat said...

Jo, jag har hört det där. Frans från MABD ska åka då med så vi lösert på någe smidigt vis. Trist att du missar lördagen dock!

David said...

men kul var det med florence och jazzgossen, ironiskt att jag såg det som varit arg på k i flera år eftersom hon gillar programmet på riktigt så är det jag och brorsan som förtjust tittar på, karl gerhard var ju en otroligt intressant människa.

martin said...

Ja jag är ju rätt fjantig ändå. Så är det, när grejer bli kramade blir jag skeptisk.