Thursday, July 05, 2007

Bilhaveri 07

Istället för att göra en Jonny och klaga på att ingen uppmärksammade min födelsedag efter att den varit tänkte jag göra en Pat och klaga dagen innan så man kanske får lite utdelning. Själv är jag ganska nöjd med att ha kommit ihåg betydligt fler folks jubileumsdagar i år än vad jag brukar göra. Det suraste med morgondagen är att jag jobbar kväll och ska täcka Skulefestivalen, vilket i sig är kul, men pga pressläggning missar jag Eldkvarn som är det enda band man verkligen vill se i år.

Åter till rubriken, efter en hektisk dag på redaktionen med en brand och en bilolycka kände jag mig nöjd med min arbetsinsats och var beredd på en trevlig hemfärd för kvällsfika med familj hemma på Svanö. Då jag vred om nyckeln till helvetesbilen vägrade den dock att ge några livstecken what so ever. Antagligen har klantpat lyckats ladda ur batteriet genom att inte stänga av bilstereon ordentligt eller så har någon dörrlampa lyst hela dan. Skit och fan iaf. Efter tappra försök med startkablar, assisterade av Jonny på plats och Jörgen per telefon, gav jag till slut upp vid elvasnåret igår kväll.

Idag har jag mekat loss batteriet och lånat en batteriladdare, så förhoppningsvis ska det funka imorn. Det finns nog inget som kan få mig att känna en sån total maktlöshetskäsla som när teknik, och framför allt bilrelaterade sådan, inte fungerar. Utan bil i Norrand är man ju fucked. I värsta fall kommer jag att få busspendla till Sollefteå vilket skulle innebära uppstigning kl 6 på mornarna och hemkomst kl 19. Kuken om det blir så.

5 comments:

anna said...

oh, jag var helt lost men jag tackar för påminnelsesn gratulerar! eftersom mörn är min andra halva har jag liksom fått stämpeln på mig att vara grym på födelsedagar, vilket jag är i jämförelse men bara i jämförelse.

JON said...

grattis i förskott!

Pat said...

Det här gav utdelning med en gång, gôtt! Sitter på redaktionen och hoppas på att det inte ska ske några mer bränder och trafikolyckor iquell, orkar inte. Annars är det sjuka med här jobbet att man ibland längtar efter ovanstående händelser...

martin said...

Grattis!

David said...

grattis i efterskott