Friday, July 20, 2007

Svanöfebern

Det har varit märkligt de senaste veckorna, min pepp inför årets upplaga av festen kan närmaste beskrivas som en manodepressiv bergodalbana. Men så igår natt efter sen hemkomst från middagstillställning hos Jörg kickade den in, svanöfebern. Hundratals tankar rörandes festen snurrade runt i skallen. På många sätt var det en välkommen känsla, nu börjar det på riktigt.

Även om det mestadels är en poitiv upplevelse att drabbas av febern så är inte kl 1 på natten när man ska kliva upp 06.40 och köra fem mil till jobbet dagen efter någon lyckad tajming. 4.15 visade mobiltelefonen sista gången jag orkade kolla. Helt knäckt på jobbet idag. Att det är en lugn fredag tackar jag högre makter för. Det enda jag skall göra efter lunchen är poliskoll och en kort visit på en lapptäcksutsällning. Nej just jävlar, har bokat tid hos en lokal frisör också. Worst case scenarios från det besöket spelades också upp i skallen i går natt. Skräcken! å andra sidan är jag aldrig nöjd efter mina frisörbesök så det kvittar kanske. Det är iaf inte samma ställe som Agnes klippte sig på...

No comments: