Monday, July 21, 2008

Summer On Speed

Helgen som gick var sommarens bästa och gårdagen var sommarens överlägset skönaste dag. Jag vet inte ens om den kommer att kunna toppas. Strålande väder och bad i Ångermanälven med angenämt sällskap är minst sagt svårslaget. Helgtripperna till Umeå har annars varit det som förgyllt min sommar hittills. Där dans till Sultans of Swing med stadens vackraste flicka på random båt nog var den absoluta höjdpunkten. Förra helgen lyckades jag förövrigt bevittna en hel spelning med Invasionen utan att fatta att det var Dennis Lyxén som var sångare i bandet. När jag sen såg honom i publiken under Mattis spelning blev jag rånöjd över att få se en Umekändis. Matti var btw riktigt tajt, i ordets alla betydelser. Så välklädd och snygg har jag nog inte sett honom sen nittiotalet nån gång. Lite Mörnstylad skulle man kunna säga. Men det där med att MABD är nedlagt fattar jag inte riktigt om jag inte såg fel var tre av fyra i bandet gamla bandmedlemmar. Skit samma, det var bra iaf. Även om jag hellre hört en Blitzcover än den där uttjatade Undertoneslåten.

Med två veckor kvar av sommarkneget och en stundande semester på bästkusten som väntar har jag inte så mycket att klaga på. Har belönat mig själv med Urkult och Way Out West-biljetter för att kompensera alla tidiga morgnar med uppstigning 05.50 följt av en halvmils cykeltur till bussen. Det ska bli kul med fästival. Hoppas att det finns någon grund i ryktena om att Lauryn Hill ska bokas till WoW bara.

Annars kan jag konstatera att de bästa sommarpratarna än så länge nog var de som körde förra veckan. Dolphan och Robyn. Två personer som jag avfärdat på förhand men har svårt att basha.

5 comments:

paradise alley said...

Tack för helgens grillfest och häng! Det var fint att komma på besök till solvarma klippor och få omväxling från snålblåsten i Överbyn.

Hur länge kommer du hänga på Rossö tror du? Paddan kunde inte helgen efter wow, men är du kvar helgen efter det? Men det kanske är för sent? Vi får höras!

chops said...

Sent omsider men ändå: faktum var att allihopa spelat i MABD vid olika tillfällen: Mats (gitarr) tog över som basist efter Pstrik (bas) då han hoppade av efter inspelningen av Tunaskolan. Men Luleå är en pyttelite skithål och jag vet inga jag hellre skulle spela punk live med än dessa herrar.Bandet är nedlagt såtillvida att på nästa skiva (om det blir någon) kommer ingen av dem vara med. Det blir lyxmusiker eller andra. Kul att du gillade iaf.

chops said...

Patrik heter han förstås. Piss-tangentbord. Allt sitter för nära och man måste trycka olika hårt på tangenterna. Som en gammal skrivmaskin. Sorry. Annars är jag rätt bra på att stava.

Och förresten ska man aldrig säga aldrig. Hur nästa skiva blir hänger i luften för tillfället. Men det blir inget fast band, det är bara det jag menar. Jag och jag alone.

chops said...

Lite särt att jag inte släpper det här, men Undertones? Vi spelade inte Undertones, vi spelade Buzzcocks och Pistols och Go-Betweens. Av andra alltså.

Pat said...

Det var Buzzcocks jag menade förstås. tänkte nog på "teenage kicks" med Undertones som det också covras på mest hela tiden. Menar inte alls att det var något fel på din/er version av "Ever fallen in love". Men lite less på den är jag nog.