Tuesday, July 07, 2009

The blög is back

Någon form av personligt rekord i blögande som uppnåtts den senaste månaden. Har i princip varit helt befriad från internetuppkopplingar och börjar så här en vecka innan jobbet drar igång känna mig lite stressad. Inte för att lokalmurvelkneget skulle vara mig övermäktigt på något vis men bara för att jag gått ner i tempo nåt så kopiöst och att det lär ta ett tag innan jag kommer ikapp. Den stora nedvarvningen inleddes med tolv dagar på Råssö följt av en snabbvisit i Götet och några soliga dagar i Stockholm. Sen bröllop i Höga kusten och ”meet the parents” i Jamtland. Många fina dagar har det varit och många härliga vänner har hunnits hänga med. Ibland tänker jag på det där, hur glad jag borde vara för att jag har så många grymma vänner runt omkring mig.

En kul grej hände under min semester också, jag fick ett frilansjobb under hösten. Jag ska faktagranska översättningen av Al Gores nya bok innan den ges ut.

Nu ska jag fortsätta läsa Människohamn, den är så läskig att jag bara vågar läsa den på dagarna. Kommit halvvägs ungefär och det är i klass med Låt den rätte komma in, riktigt bra.

3 comments:

Anonymous said...

grattis till jobbet, kompis! fan vad kul

//han1

fotbollsoraklet said...

Kul att höra med knäcket! Tungt!

Nu bär det av uppåt. Lule. Tillbaks kanske kring 24-25 eller nåt. Blire öhäng?

E och E + 1 den 30nov...

Pat said...

Ja, det känns riktigt grymt att få göra ett "riktigt" jobb där jag får användning av min utbildning för första gången.

Fan va kul E! Man anade ju att nåt var i görningen när det blev så intressant med en trea helt plötsligt...