Friday, July 17, 2009

Rockbilen

Första veckan på sommarkneget avklarad nu och det känns som att jag kommit in i tempot. Men vad jag glömt bort är hur trött man blir av att jobba på riktigt. Mina dagar har bestått av att jobba, laga mat, (asmycket mat så jag får en matlåda dagen efter) och sen kolla på tre avsnitt av Gossip Girl för att slutligen däcka. Matteus har varit en klippa och lånat ut sin bil till mig, en göttig Saab 900 från 85, som jag sitter och pendlar i till Sollefteå i varje dag. Runt 50 mil i veckan kör jag bara för att ta mig fram och tillbaks till jobbet. Inte så miljömedvetet direkt men med en efterbliven lokaltrafik är det tyvärr den enda lösningen här på landsbygden. Rockbilen kallar jag förövrigt bilen eftersom allt låter skit på stereon förutom rock.. Helst riktig klassisk rawk and rawl. Typ som det här:

No comments: