Monday, September 27, 2010

Blåsta

Amerikanska marvelserier från 80-talet ligger mig väldigt varmt om hjärtat inte minst på grund av de nostalgitrippar de framkallar. Just nu är jag råinne på Captain America. Efter att ha skaffat (de svindyra) omnibusarna från 00-talet har jag velat kolla upp hur Steve Rogers sköte sig på det glada åttiotalet. Kvalitén i själva storylinen går ju inte att jämföra med Ed Brubakers nylansering men halva nöjet är också att läsa den tvivelaktiga reklam som återfinns i tidningar från denna era. Måste ju ha varit drömmen för alla skojare inom reklambränschen att ha lättlurade serietidningsläsare som målgrupp. Barn och töntar som bara yes klart jag signar upp mig på en korrespondenskurs för att lära mig karate, bli tuff eller skaffa (och behålla) tjejer…




/>





5 comments:

martin said...

Ha ha, skapar verkligen en bild av målgruppen: avsaknad av fysik och tjejer.

Pat said...

Jepp, men ejenklien är det väl inte så mycket som har hänt förutom att de där skojarföretagen flyttat ut på internets och blivit lite mer utstuderade. Korrespondenskurser i karate är kanske inte så hett men att få gösar med hjälp av feromoner få man ju erbjudanden om titt som tätt. För att inte tala om att man ska käka proteinpulver för att bli trimmad eller öka storleken på cigarren...

Bunny Happiness said...

men alltså dom är ju assnygga, annonserna alltså.

Pat said...

Jo jag älskar dom, BE TOUGH!

jmast said...

Mycket hett. Mycket hett.