Tuesday, September 07, 2010

Slagkraftigt!



Gör som Mörn och publicerar Gustav Lymers slagkraftiga parafrasering av de rödgrönas vattenmärkta profilbild. Om jag en dag skaffar mig ett parti kommer det första jag gör vara att anställa den mannen för att fylla rollen som Toby Ziegler från West Wing.

Igår uttryckte jag mitt missnöje över hur medierna och då främst dags- och kvällspressen valt att bygga sitt drev mot Mona Sahlin baserat på illa underbyggda opinionsundersökningar. Intressant att DN idag presenterar en guide till hur man ska förstå dessa valundersökningar. Synd att deras egen redaktion och dess kollegor inte läst artikeln tidigare bara...

Att klimatfrågorna (som inte är synonymt med miljöfrågor som man gärna leds att tro i dessa tider) uppmärksammats frekvent de senaste åren men när valrörelsen drog igång helt lyst med sin frånvaro vare ett annat fenomen jag beklagade mig över. Idag klådde iaf Maria Wetterstrand upp Andreas Carlgren i P1s miljödebatt. Alltid något.

Och till sist om ni inte läst det här om sonen till vårat skämt till justitieminister så har ni något underhållande framför er. Varning för aktiverade kräkreflexer. Han är också aktiv i "arbetarpartiet" Moderaterna btw, no surprise there.

4 comments:

David said...

Ha Ha pic-up artist, jag dör!

Pat said...

Ja det är nästan föör bra för att vara sant.

Anonymous said...

det blir ett nöje att arbeta under dig om du en dag väljer att springa for office.

Anonymous said...

/
Gustav