Monday, August 06, 2007

Ett år (imorn)!


Imorgon har jag postat på den här bloggen i ganska exakt ett år. Då satt jag och led av sommartorkan på Kramforsredaktionen och spenderade tiden med att klaga på isborren eller rostbiffen som Jonny numera döpt om min bil till. Nu gör jag detsamma fast jag knegar i Sollefteå den här sommaren. Sjukt seg eftermiddag och båda mina knäck som skulle göras har spruckit av olika anledningar. Trodde faktiskt inte då att jag skulle hålla ut så här länge. När bloggberoendet satt sig är det svårt att sluta.

Sommaren är snart slut vilket känns sorgligt som vanligt. Att vädret inte varit apnice har i och för sig gjort det lättare att jobba i sju veckor. Idag när solen skiner som aldrig förr är det dock lite tufft. Men med korpmatch att se fram emot ikväll och sista hemmamatchen med giffers på torsdag så har jag iaf nåt att längta till. Ska bli kul med götlaborgsfestival också, Urkult var otippat roligt och tanken att man bleve för gammal för festivalliv visade sig vara felaktig. Såg inte så många band, men blev ohälsosamt berusad två kvällar i rad och spenderade två timmar med att dricka Jack Daniels lyssnandes på skabrösa historier i Tims mammas skjul. På WoW ska jag fan i mig se så många konserter att jag fyller upp årskvoten dvs typ tre.

4 comments:

Anonymous said...

Och GIF vann!

Pat said...

Jävulskt starkt att slå Mjällby på bortaplan då de var obesegrade hemma fram tills dess. Blir nog tufft mot Enköping på torsdag med både Cedergren och Bayat avstängda. Tabula och Kalle kan ju kompenseras men det finns bara en sheriff...

Anton från Lugnvik said...

Jag gillar din inställning till antal konserter som ska ses. Alla vet att musik bara är en ursäkt för att åka på festival. Vilket är extra sant på urkult... Ifjol såg jag inte en enda hel spelning där. Vet knappt om jag lyssnade igenom ens så mycket som två låtar på rad.

martin said...

Grattis till bloggen!