Thursday, August 02, 2007

Ain't no party like a Svanö party



För en vecka sen var förberedelserna inför festen i full gång. Tiden den senaste veckan har förflutit på ett oerhört märkligt vis. Det har gått sjukt snabbt samtidigt som söndagen och måndagen efter Svanöfesterna alltid är de längsta dagarna på året. Stolt men inte nöjd skulle kunna sammanfatta min känsla efter årets fest. Minnena från framförallt Vapnet-,MABD och Mapeispelningarna kommer för alltid att kunna spelas upp som en sjukt bra livevideo i skallen om jag sluter mina ögon. Det var så jävla bra att jag nästan blir gråtfärdig när jag tänker på det. En annan grej jag är stolt över är att våra besökare respekterade vår drogpolicy, jag ogillar knark i allmänhet, men på Svanö så hatar jag skiten. I år var det dock inget problem vilket känns underbart.

Som vanligt finns det en känsla av att det här var den sista Svanöfesten någonsin, den har alltid infunnit sig efteråt i och för sig, men att geisten runnit av lika mycket från så många på samma gång har nog aldrig hänt förut. Om så är fallet, vilket jag inte tror, så är bokslutet på sju väldigt lyckade fester inte så pjåkigt. Alls.

Jag vill tacka alla mina medarrangörer, speciellt de som fick dra ett tyngre lass i år jämfört med tidigare år. Sen vill jag tacka gud, 40-talisterna och min mamma, alla mina vänner och artister som gjorde sin grej så förbannat bra. Tack som fan!

4 comments:

Einar said...

Jag känner exakt som du gör. Sitter och googlar svanöfesten, läser alla bloggar, alla myspaceinlägg och vill bara ha mer, dra ur det sista ur festen på nåt sätt. Det här var året var en sån seger på nåt sätt, bästa festen nånsin trots dom sämsta förutsättningarna. För mycket jobb och alldeles alldeles för lite häng dock. Aldrig mera partytält.

Einar said...

på nåt sätt

ellen said...

jag har ingenting att jämföra med men jag tyckte det ägde. så himla fint ordnat alltihop. och partytälten var ju så bra! skyddade inte bara mot regn utan även mot att obarmhärtig sol låg på tälten om morgonen.

Pat said...

Rent objektivt var det antagligen den bästa festen vi någonsin anordnat. Just det faktumet gjorde dock att fler av oss arrangörer hade för mycket att göra under själva partyt. Nästa gång (om det blir?) blir det inga partytält men mer häng, det är enda sättet vi kan överleva som jag ser det.