Monday, January 12, 2009

Nerd-in-chief



Jag tycker förstås att det är otroligt roligt att Marvel valt att göra ett specialnummer med Spindelmannen och Barack Obama i lagom tid till hans installationscermoni. Det är en hyllning till Obama som gått ut som en stor Spindelmannen-samlare. Storyn är tydligen att kameleonten, den gamla rackaren, försöker ställa till det genom att förvandla sig till den blivande presidenten. För er übernördar finns det fler bilder från serien här. Egentligen är jag nog i grunden väldigt skeptisk till den Obamahysteri som drabbat världen, tycker mest synd om honom, aldrig har väl så högt ställda förväntningar ställts på en ny president. I ett av hans första tal sa han iofs förståndigt att "ni kommer bli besvikna", och det lär ju massvis med människor bli också. För let's face it USA är USA och historiskt sett har det aldrig blivit en såå stor skillnad oavsett om presidenten är demokrat eller republikan. Förhoppningsvis så blir det väl ingen invasion av Iran och en något vettigare hållning till den globala klimatpolitiken. Men alltså jag är inte helt bombsäker på det heller, Obama samlar ju på Conan barbaren också...

3 comments:

Emma said...

hur har du gjort din personliga header?

Pat said...

Jag la bara in en bild och skrev lite. Mkt enkelt med dom där bloggerverktygen.

Emma said...

Men hur? HUUUR? jag har bara det där template och en massa html-koder. var du där och roddade?