Tuesday, February 17, 2009

Lasse levererar

Har hamnat i nån slags träningsberoende på sistone. De senaste sju dagarna har jag tränat sex gånger i olika former. Ganska härligt att nörda in på något så primitivt som fysisk ansträngning. När det finns incitament i form av social gemenskap, bastu och gainomax är det inte svårt att bli beroende antar jag.

Vet att de flesta av er som är fotbollsnördar redan kollar på Eurotalk men för er som inte riktigt fastnat ännu så är veckans avsnitt ett måste. Lasse Lagerbäck gästar studion med Fjäll, Niva och Dahlqvist. Bara norrmannen och Birro som saknas för att det ska bli fulländat. Skönt att se Lagerbäck avslappnad och vara en i gänget för omväxlings skull, det ska villigt erkännas att jag svurit åt den karln både en och annan gång i mitt liv men här får man verkligen en bild av hur mycket fotbollskunskap han besitter ändå.

Annars sitter jag och väntar på kvällens avsnitt av Mästarnas mästare, hoppas innerligt att Erica Johansson åker ut. Lär ju inte hända då hon var riktigt vass på nattduellen tyvärr.

6 comments:

martin said...

Va har du en ny träniskompis. Fan.

Pat said...

Visst seru, Emil har axlat din fallna träningspartnersmantel. Men vi kör på friskis så det känns inte så konstigt ändå. Hårda bud är det, imorn blir det ett pass 08:30...

Emma said...

Visst är det gött å träna! Vad tränar du för något? Jag tror varje gång jag kliver ur duschen efter träningen att jag ska ha fått definierade muskler. Det har ännu inte hänt (efter två gånger) hur lång tid tar det tro?

Pat said...

Jag gymmar på friskis två gånger i veckan och sen är det fussball och indiebandy som gäller. Har inte vågat hoppa på några pass än, koordinationsnojan som spökar antar jag.

För mig brukar det ta en månad av skrotlyftning för att märka att mucklerna börjar röra på sig. Beror ju på en massa saker sånt där har man förstått, en hel vetenskap med kost och vila och sånt.

P said...

Har aldrig direkt varit skeptisk mot Lasse mer än när han och Roland tar vissa matchcoachnings(icke)beslut man i efterhand kan sura över. Hans record säger allt. Men jag har alltid tyckt att han är jävligt tråkig i media, så det var verkligen kul att se honom leverera ordentligt i veckan program. Sjukt kunnig och t.o.m. lite rolig. Att han hänger med Scolari och föreläser för Tony Adams är ju råmäktigt det med!

Fattar inte varför du hatar Erica så skarpt? Ut med Fosshaug för fan!

Pat said...

Äh, det kan väl bara vara din GBG-patriotism som gör att du inte inser hur jobbig Erica är. Fosshaug är ganska skön på sitt infantila vis tycker jag.