Saturday, October 10, 2009

Om hösten

Min sista höst som tjugoåring gör sig onekligen påmind idag, på ett vackert vis inte det klassiska grådaskiga viset som staden Göteborg annars bemästrar så väl. Lagom kallt och löv som faller ner från träd syns utanför fönstret. Eller om sanningen ska fram så ser jag inte sett skit från mitt fönster förutom en Shellskylt och Älvsborgsbron men ni fattar vad jag menar. Borde väl egentligen gå på promenad eller nåt men jag sitter med datorn i famnen och funderar på framtiden istället. Känns surt att alla jobb jag vill ha inte finns i staden jag bor i. Om jag nu inte börjar med något slags frilansliv vilket ju kanske kan vara aktuellt men inte vad jag känner för just nu och antagligen inte heller då jag är färdigmastrad om ett och ett halvt år. Trivs ju för djävla bra i den här stan helt enkelt. Speciellt nu när man lurat hit sin gös och hon börjat fatta charmen med stan.

På måndag får jag i alla fall manuset till Al Gores nya bok som ska granskas och värderas. Our Choice heter den på originalspråk , jag vågar mig på att gissa att den döps till Vårt val på svenska. Ska bli kul då det är mitt första jobb dr jag verkligen får användning av min utbildning.

Nu ska jag marathontitta på West Wing i väntan på Zlatans entré på Parken i Köpenhamn.

1 comment:

emiliano said...

Det är fint att bli äldre! Stoltheten kommer smygande.

Var kollas det på match ikväll?