Wednesday, September 30, 2009

The hardest song ever made?



Älskar hur Tim Dogs hårda posse ryter fram hans namn i slutet av den här låten. När jag först hörde låten på Ego Trip-samlingen kunde jag verkligen inte ta den på på allvar. Svårt att göra det när Tim Dog dissar hela westcoastscenen och rappar att han är den bästa från New York med ett flow som får Petter att framstå som UGK. Det är ju en diss som inte riktigt går att ta på allvar liksom. Men efter att ha sett videon så framstår ju budskapet som ganska hårt ändå. Speciellt när han spöar upp N.W.A. med sitt gäng.

Svaret avgör ju ganska tydligt vem som är den största hunden i hiphopkenneln iaf.

Verkar inte ha något bättre för mig än att dela med mig av härliga hip-hopklassiker på tuben eller så vill jag bara undvika att laga middag och plugga nationalekonomi. Förresten ni har väl inte missat Old Dirty Bastard-dokumentären?

No comments: