Monday, September 21, 2009

Den där ankan

I fotbollsvärlden är det ganska sällan en ny svensk stjärna kommer in från ingenstans och helt tar över planen om spelaren varit totalt okänd veckan innan. Det handlar oftast om en successiv process. De jag kan komma på är typ Pär Zetterberg som gick från att vara ett okänt ungdomsproffs i Belgien till att bli svenskt fotbolls nya hopp på en vecka eller så. Rami Shabaan gjorde väl en liknande resa men bara på grund av att alla hans konkurrenter bröt benen till höger och vänster. Till slut bröt han själv benet och vips så var den lysande karriären över. Svenska landslaget lyckades inte heller kvalificera sig till ett enda slutspel under Zetterbergs glansdagar.

Och vad vill jag säga med det här då? Jo att jag verkligen hoppas att Anna Ankas karriär blir ännu mer misslyckad än de två fotbollsexemplen ovan. För två veckor sedan visste absolut inte jag och antagligen inte heller särskilt stor del av den svenska befolkningen vem fru Anka var. Jag kan säga att världen var en bättre plats då. Men efter den där såpan, som jag inte sett en sekund av, och inläggg som det här (om det nu var hon som skrev det?) är hon hetare än Zlatan på nyhetssidorna. Man fattar ju att det är tacksamt för kvällspressen eftersom hennes uttalanden är så puckade. Men alltså det bästa vore väl bara om hon försvann i glömska och ignorerades.

3 comments:

Pat said...

Ok, innan någon annan hinner före jag inser att det är något motsägelsefullt att lyfta fram budskapet "igonera Anna Anka" genom att blogga om henne.

Men budskapet måste ju fram på något vis.

martin said...

Vi får aldrig glömma. OM DETTA MÅ NI BERÄTTA OCH BERÄTTA OCH BERÄTTA!

Pat said...

Så verkar i alla fall Aftonbladet och Expressen resonera för tillfället. Men jag kan sätta ganska mycket stålars på att Anna Anka är ett minne blott om två år.

Inatt drömde jag förresten om häxan, att det uppdagades att hon golddiggat andra kändisar innan Paul Anka och bland annat varit gift med Nick Cave!