Tuesday, September 15, 2009

Dålig förlorare

Fan, fan, fan. Jag är fortfarande riktigt förbannad och besviken på den släta insats som jag och Stäppvargarna gjorde i gårdagens avgörande match i korpen. Vid vinst hade vi kammat hem serievinsten. Istället för att fira ligasegern blev det totaldepp då vi tappade in en boll i näst sista minuten och därmed förlorade matchen. Jag brukar i vanliga fall mest bli ilsken då Giffarna förlorar i alla fall irriterad på det sätt att ilskan och besvikelsen håller i sig i flera dagar. När jag själv lirar kan jag förvisso vara ganska aggressiv och hetsig på planen men då matchen är över brukar det rinna över ganska snabbt.

Att laget vi mötte bestod av vidriga Göteborgsbrats gjorde ju inte saken bättre heller. Även om det inte är min stil ångrar jag att jag inte kapade några av dessa hårfagra små fjantar då jag hade chansen. Istället för att spela som vi gjort under hela säsongen så började vi darra och drogs med i deras skitsnack och fula spel. Bittert är bara förnamnet för smaken efter en sådan förlust. Fan, fan, fan.

5 comments:

martin said...

Var det Wallenstam? Själv åkte man på stryk i sin första basketkorpenmatch. Men det sörjer jag inte så mkt över.

Pat said...

Nä men det skulle kunnat vara deras lillebrorsor, alla var runt tjugo. Riktigt vidriga en av dom kallade bland annat vår brasilianske kille för "jävla alban". Och så hörde jag dom mumla nåt i stil med att: "gött för honom att ha gjort mål då han ska köra truck i resten av sitt liv" då vi tagit ledningen. Riktigt äckliga as var dom.

Det deppiga är att dom här små överklassfjantarna med största sannolikhet kommer att fortsätta vara as i resten av sina privilegierade bratliv. Spöa dom svinen i fotboll vill man ju i alla fall göra.

martin said...

Va fan! Borde ju ställt din gentlemannamässighet åt sidan och gått Jonny Selmane på deras smalben!

Jonathan said...

Just face it. Det finns ingenting vi kan göra. Vi skulle kunna bli rika och köpa deras farsors företag, men jag vet inte om planen känns helt realistisk. Eventuellt skulle man också kunna skriva ett lång blogginlägg och dekonstruera deras manlighet, men det får nog, på kort sikt, ganska liten effekt.

Props dock gör alban-förolämpningen. Jag kallar min nya lägenhet för Albanien. Om ett land ligger i Europa och ändå lyckas ha mindre BNP än Algeriet anser jag det vara min förbannade rätt att driva med det.

Jag fick inte stryk i säsongens första yoga-pass. Försökte köra den här fotbollsgrejen med att använda en riktigt gammal, genomsvettig t-shirt så att motståndarna ska tycka att det är äckligt att komma nära en. Tyvärr funkar det inte bra på yoga.

Pat said...

Ah det gamla cykel-Lassetricket! Som sagt kanske inte lika effektivt i himayamasammanhang.

Jag hade dock fel angående förolämpningen. Det var inte "jävla alban" som bratfjanten sa utan "jävla kurd". Vet inte om du ger samma props till denna förolämpning?

Annars är väl den klassiska etnicitetsförolämpningen bland invandrarkidsen att kalla någon för zigenare. När jag var lärare i Kortedala jobbade dom mycket med den iaf.