Wednesday, February 09, 2011

Tuk-Tuk





Lite mer vyer från Maputos trafikliv...

5 comments:

Han1 said...

Frågor på det:

1. Är det kulhål?
2. Säger man "tuk tuk" istället för "tut tut" i trafiken?

Anonymous said...

Jag följer med spänning det ni skriver. Allt låter spännande, på olika sätt såklart.
Härligt med bilder.

"Tuk-tuk"

/elin

Pat said...

Haj haj,

Hanet:
1. Ja det är kulhål. Dock är dom "fejk" den där bilen som tillhör ägaren till vårt guesthouse användes nämligen i filmen Blood Diamond som bland annat spelades in i Maputo. Det var för detta ändamål som kulhålen gjordes.

2. Nej inte vad vi märkt däremot ligger de flesta gladeligen på tutan så fort det ges en chans till detta.

Elin: Kul att du är med oss!

Unknown said...

hej marita och pat! nu har även jag hittat hit och kommer försöka besöka er oftare framöver :) jättefint att få läsa om era äventyr! här hemma är det snöstorm. jag inväntar nattåget till umeå med sång, spel och dans. har blivit färdig med ptp:n och jobbar nu nöjd mina 75%. ta riktigt väl vara på er! jag räknar förresten med att komma på 30-årskalaset i sommar. stora kramar från erika

Gästbloggerskan said...

Vad bra att Ni är med oss Elin och Erika! Och vad kul att du planerar komma på vår fest Erika!