Thursday, May 05, 2011

Soloblogg igen!

Hupp, har man kickat ut ”frugan” från bloggen då. Inte för att hon inte höll måttet eller så det rör sig snarare om en kärleksfull handling som förhoppningsvis verkar som incitament till att hon med sin underhållande stil startar eget. Det skulle behövas i min krympande bloggvärld där det egentligen bara är Hanet som håller ställningarna nuförtin. Vi får se ur det blir med den saken.

Tror också att det blir mer som förr nu, känns inte lika aktuellt med resebloggande från Svanö så att säga. Men vem vet jag kanske kan få Kramfors kommun att sponsra om jag bara skriver djävulskt förhärligande inlägg om livet i Västernorrland.

Nu blire i alla fall fopol! Så alla som inte bryr sig om det gör er själva en tjänst och sluta ägna dyrbar arbetstid på att läsa den här bloggen.

Skönt att giffarna har börjat ta sig i kragen igen för annars har den här fotbollssäsongen inte bjudit på så många godbitar. Har inte varit så osugen på CL-finalen sen Man U och Chelsea var där. Ett pest- eller- kolera-val om världens charmlösaste lag eller världens just nu skitnödigaste lag ska få lyfta bucklan enligt mig. En sak har de båda lagen iaf gemensamt om något endaste domslut går dem emot så omringar de domaren och tjôtar tills de får som de vill. Andra lag får varningar och utvisningar för liknande beteenden men just Barca och Man U verkar alltid klara sig ifrån domarnas reprimander.

Att Manchester United är lika mycket ett vrövhål som en fotbollsklubb är väl ingen nyhet direkt de har alltid varit en osympatisk klubb i mina ögon. Barcelona däremot har jag gillat men på senare tid har de ägnat sig åt att gräva sin egen grav. Det började med att de kickade Zlatan vilket ju inte är ok. Sen handlar det nog bara om att man fått en överdos av präktige Messis utseende (jo jag VET att många tycker han är lik mig men jag är ändå less på han) och deras ”fina” fotbollsduttande. Eller så är det så enkelt att jag fortfarande är bitter över att barcafjantarna slog ut Arsenal tack vare domarens horribla utvisning av Van Persie. Om de skulle spela så överdjävulskt bra fotboll som de gjorde i el clasico i höstas mot Real så skulle de inte behöva ha domarna på sin sida också, just sayin.

3 comments:

Han1 said...

Ja, rätt ointressanta lag, båda. Men samtidigt värda sin finalplats, väl?

Emil said...

Nu lystrar jag, ty fopol är det finaste.

Basketguld i all ära men tankarna far ändå iväg till lördagens match på Domnarvsvallen.

Kul att bloggen is back.

Pat said...

Han1: Mjo, kanske och det säger ganska mycket om den europeiska fotbollen 2011.


Emil: Jag hoppas på många IP-besök den här säsongen. Väntar bara på att Jonny ska komma hem så jag får en trogen vapendragare i Gif-supporterskapet.