Wednesday, May 11, 2011

"Kommun"

Mitt uppsatsskrivande har fått en liten skjuts framåt de senaste dagarna. Den enkla förklaringen till det är att jag nu har tillgång till en arbetsplats som resulterar i ett mer disciplinerat arbete. Arbetsplatsen är ett kontor på ”kommun”. Det fanns ett ledigt rum på tillväxtkontoret, lite ironiskt kanske, så när K frågade om inte jag kunde få utnyttja platsen för att skriva klart min masteruppsats var det inga problem. Jag har alltså tillgång till ett eget skrivbord, kaffeapparat och kommunmänniskor att tjôta med på kafferasterna alldeles gratis! Fatta grymt. Småstad vs Storstad 1-0.

När jag ändå håller på att rapportera om mina förehavanden kan jag meddela att jag i måndags höll en liten improviserad föreläsning för eleverna på Räddningsgymnasiet om krisberedskap i Moçambique. Det gick helt ok, jag hade som sagt inte förberett mig särskilt mycket men jag tror att kidsen fick ut något av det jag förmedlade i alla fall.

En positiv grej med Höga Kusten är att jag känner mig mer kreativ här. Det finns ju som inget val direkt om man vill att grejer man själv gillar ska hända så måste man ta saken i egna händer liksom. Vet inte vad det är men det är nästan som att det finns i luften, kreativiteten alltså.

No comments: