Tuesday, May 24, 2011

På förekommen anledning...


kunde jag inte motstå frestelsen att knåpa ihop en spellista bestående av skatepunk från nittiotalet. Den förekomna anledningen är alltså H1s inlägg om genren. Vill dock poängtera att jag valt låtar som var da shit då i mitten av nittiotalet och som diggades hårt av pojkar och flickor i för stora byxor och inte nödvändigt vis representerar det bästa artisterna i fråga presterat. 21 first century digital boy är t. ex en låt som jag knappast skulle prioritera om syftet var att plocka russinen ur Bad Religions låtskatt till kaka. Men det var den låten som gick hem hos skatekidsen 1995 och tillika deras överlägset största hit möjligtvis ihop med lama ”punk rock song”. Det är Hitz for skatekidz helt enkelt.

3 comments:

chops said...

Själv lyssnar jag på din American Hardcorelista. Respekt!

Pat said...

Tack Chops! Den är ju ganska friskt inspirerad av dokumentären med samma namn. Men det gör ju inte låtarna sämre och dessutom saknades en hel del betydande band i filmen typ DK och Misfits...

Han1 said...

Kung med din lista! Det jag inser mer och mer är hur bra strung outs första skiva är. Ett jävla skejtalbum!