Monday, January 15, 2007

Störigt

Fan vad less jag är på alla tjommar som inte kan skriva ut ett förbannat förnamn på internet. "Jag hängde med A och sen kom B sen C, D, F och hela jävla alfabetet." Kan någon vänlig själ förklara VARFÖR det ska vara så svårt att skriva vad folk heter. Är det för jobbigt? Har man så ytlig bekantskapskrets att man inte vet vad ens kompisar heter? Om det handlar om någon slags anonymitet på nätet, att man inte vill "lämna ut" folk kan man väl åtminstone vara lite kategorisk och kalla alla sina vänner för "X". Då skulle jag möjligtvis kunna förstå varför någon agerar på det viset. Eller handlar det om någon slags bonding? Att man ska sitta och känna sig så jävla nöjd över att man får vara den där bokstaven på någons blogg eller valfri ungdomsgårdssida på nätet. Snälla förklara för jag fattar verkligen inte vitsen!

Oj, efter att ha läst igenom mina rader inser jag att detta ämne tydligen berört mig mer än jag befarat. Det var inte min meningen att vara såå hatisk, jag vill bara ha ett svar.

3 comments:

JON said...

för att det blir internt och exklusivt så, naturligtvis.

Pat said...

Du är inte ironisk nu va Jon? Efter att jag missade Davids fp-hyllning för ett tag sen är jag ytterst osäker på min förmåga att avgöra sådant.

JON said...

jag tänkte det ironiskt först men sen insåg jag att det ju är ganska precis därför.