Monday, January 14, 2008

Grattis till mig


Efter en ganska seg och, som sig bör i gbg, regnig helg var det otroligt uppmuntrande att i söndags få ett telefonsamtal från min far med frågan om jag vill följa med till Egypten i februari. Det fanns bara ett svar på en sån fråga. Så nu ska koldioxidkontot för 2008 fyllas upp med råge. Vet inte riktigt vad man gör i Egypten men inbillar mig att jag ska kolla på sfinxar och snorkla eller nåt i den stilen. Med den karamellen att se fram mot känns inte den sedvanliga januarideppen med kommande begravningspåfyllning så tung att bära längre. Tack för det och grattis till mig.

Något som är en påtaglig skillnad mellan att vara singel och inte vara en del i en kombo är att det lätt blir så mycket missförstånd kring prylar. Möjligtvis är det bara jag som är känslig och tolkar eller övertolkar situationer men det tror jag inte riktigt på. Inte så mycket i alla fall. Vardagen blir kanske mer spännande så också men samtidigt tar det en jävla massa energi att behöva, om man nu behöver men jag gör det som redan konstaterats, tyda och tolka hela tiden. Sen kan ju det där vara olika från dag till dag och tillfälle till tillfälle också. Man kan få skäll för att inte ha fattat eller skrivit ett klumpigt sms eller vad som helst. Det kan väl hända i en relation också men då är min erfarenhet att det lättare kan redas ut. Det här blev kanske lite rörigt men jag kan inte formulera det bättre tyvärr.

4 comments:

martin said...

Vadå med tjejer? Kompisar är ju dumma i huvvet även om man har tjej.

Roligt med Egypten! Ja, ni borde tänka lite på pingvinerna som inte har någonstans att bo när ni flyger fram och tillbaka över världen hela tiden. Det känns som att det absolut sista folk kommer att ändra är rätten till att resa och ha semester. Hade jag pengar hade ju jag skrivit det här från en annan kontinet jag med, jag ska inte hyckla.

Pat said...

Jo, med tjejer menar jag för min del. När jag var i ett förhållande tänkte jag inte alls så där. Och det var väldigt skönt. Även om det kanske fanns hintar här och där så spelade ju sånt ingen roll. Nu spelar det helt plötsligt större roll än vad jag kanske vill.

Kompisar är möjligtvis till och med mer dumma i huvet då man har partner.

anna said...

gött med semester! blir det pyramider och abu simbel? jag skulle resa så att mina ekologiska footprints växte med flera km/år om jag hade mycket pengar. det är ju lätt att miljövänlig utan.

martin said...

Ja, jag får också intrycket av att kompisar blir dummare både när de och man själv har tjej. Kanske för att det finns någon som ger direktiv i bakgrunden som man inte vill prata om?