Thursday, January 24, 2008

Janvier

Idag är det den 24 januari och jag har knappt reflekterat över att det är ett nytt år och att det borde vara vinter ute. Med undantag för helgen som spenderades i Sthlm och på Svanö har mina januarikvällar bestått av : The Wire säsong 5, Friday Night Lights, Bordshockey, brödbak, Mammas nya kille, Band Of Horses och Ratata. Idag lyckades jag med något så ovanligt som att hitta ett par jeans på rean. Det händer ju typ aldrig att det finns något i rätt storlek som inte ser ut som ett par som Fredrik Ljungberg hade på sig 98. Det var gôtt att få ta del av den kakan.

Veckans skönaste rubriksättning! En dvärgliga länsar Swebus bussar

Hur var det med filmfestivalen det måste kanske införskaffas billetter nu snarast om det ska bli nå av?

7 comments:

klara said...

band of horses-funeral

bra skit.

jag ska se tatt av kvinnen! kommer bli gött.

JON said...

jag fattar inte band of horses alls! kan ni förklara? i mina öron låter de som keane och coldplay, fast mycket sämre och rockigare. jag gillar keane och coldplay alltså. i lagoma doser, en låt vardera dvs.

Pat said...

Ptja jag vet inte vad som ska förklaras riktigt. Mitt problem med band of horses är nog de låtar som är för mycket coldplay. När sångaren verkar älska sin egen röst lite för mycket. Jag gillar väl rock helt enkelt!

När ska du se Loe-fimaltiseringen Klörn? Jag hänger gärna på.

martin said...

Band of horses har jag också lite svårt för. Jag gillar ju det episka, men det kan bli lite för mkt. Och att han älskar sin egen röst, ja. Låter lite rytmus på något sätt. Duktiga rockmusiker.

Anonymous said...

Fattar inte. Jag har ju för vana att ligga några år efter populärkulturen och låta mina vänner vara testpiloter på serier, filmer och musik så jag slipper all skit och gå direkt på gobitarna. Nu lagom till att folk slutat blogga har jag börjat röra mig i och försökt förstå mig på bloggosfären. Men vaddå patrik, det är väl ingen jävla chatt. Ställa frågor på bloggen om hur man gör med biljetter till filmfestivalen. Det får du väl ändå sköta någonannanstans.

Jag kommer till gbg nästa helg så då vill jag gärna ta en öl IRL.

Pat said...

Fan Kristoffer trodde i alla fall att du skulle komma med ett litet försvarstal för Band of Horses nu när du visat din skepparfeja i bloggvärlden. Men nej nej. Har fortfarande inte fattat när "nästa helg" är men om du menar 9-10 så bärsar jag gärna med dig då.

Har köpt biljett till tatt av kvinnen Clörn så jag räknar med ditt sällskap.

Anonymous said...

nej alltså nu i helgen. i övermorgon vill jag svinga bägaren. Nu har jag flyttat in i båten på skeppsholmen och pendlar med djurgårdsfärjan på mornarna till skolan, high life!
Jo jag försvarar dessutom band of horses starkt.