Wednesday, January 30, 2008

Too drunk to dream


Ganska ofta önskar jag att Wolverines standardslogan skulle kunna lämna mina läppar med en myndig stämma "Jag är den bäste på det jag gör". Ett grundkriterium för att göra det måste nog vara att ha koll på vad det är man sysslar med och varför. I Wolverines fall handlar det om att slasha upp bad guys. I mitt fall så har jag den här veckan frågat mig själv flera gånger vad mitt gebit kan tänkas vara. Gillar ju miljöbiten men vet inte riktigt hur jag ska få ihop det med mina framtidsvisioner. Vet inte ens vart jag ska spendera min sommar än iofs. Har varit lite för mycket halvdant för min del på sistone. Ogenomtänkta beslut i alkoholens tecken och ofokuserat i det mesta jag tagit för mig. Sluta snusa 2008 har ju exempelvis varit ganska fiaskoartat hittils. Fast jag har inte proppat i mig nikotin i vanlig utsträckning heller, halvdant.

Ikväll blir det bordshockeyturnering i lyan med ungkarlar och folle. Sen Låt den rätte komma in på nattabio med Anna och Mörn. Nya Magnetic Fieldsplattan verkar väldigt lovande. Har lyssnat igenom tre-fyra gånger och tycker mig höra en rejäl uppshapning i jämförelse med besvikelsen I.

2 comments:

ellen said...

pat vi var några som pratade om svanö i helgen, vad bestämde ni på mötet (för visst hade ni ett nyligen?)? vet du om det blir något i sommar? hoppas!

Pat said...

Ja du Ellen det är så olika det där så. Själv skulle jag vilja hävda att Svanöfesten i dess klassiska mening är död...