Wednesday, October 22, 2008

The bomb that will bring us together?

Det är något som gnagt mig de senaste veckorna, och då menar jag inte bara den här låten som jag tack vare Hanet inte kan få ut ur hjärnan.

Nej, det som jag inte kan sluta tänka på är ett fenomen som jag bara för några veckor sen var lyckligt ovetande om. Först nämndes företeelsen i ett utdrag ur Pittstim, en bok som jag förövrigt är ganska peppad på att läsa. Några dagar senare läser jag en sjukt kul blogg där samma grej dyker upp igen. Det jag snackar om är alltså pissbomben. Om jag fattat saken rätt går det till så att man håller igen förhuden och sen pissar så att förhuden blåses upp som en ballong. Och när man sen släpper fingrarna sprids kisset som en splitterbomb. Låter onekligen som ett härligt "practical joke" i hockeyomklädningsrummet. Det jag är mest fascinerad av är nog att jag aldrig hört talas om grejen. Att det dyker upp som en chock för mig som 28-åring att killar utför såna bestialiska handlingar i duschen. Är det jag som har missat nåt här eller är det en allmänt känd pryl att pissbomber förekommer?

När skulle det någonsin vara ok att utföra en så osmaklig handling förresten? Vid mobbing lär det ju ha förekommit såklart men som invigningsrit i laget? Skabbigt som fan låter det ju. Själva utförandet kan ju ha existerat sen mänsklighetens födelse iofs. Ser en neandertalare framför mig som använder sig av pissbomben för att markera sitt revir.

Men det värsta av allt är att jag måste erkänna att jag är lite, liite sugen att testa. Mest för att se hur det rent tekniskt skulle gå till. Kanske ska passa på att pissbomba Björn på fredagsbandyn om han tykar sig.

3 comments:

martin said...

Jag berättade ju om pissbomben senast i fredags för någon som inte visste om det... Vem var det? Tror att det var apropå er jävla bandy.

Pat said...

Så du kände till det alltså. Sen när, högstadiet? Sjuk grej. Brunflo är ju ett hockeymecka av rang iofs.

martin said...

Har aldrig upplevt den eller sett den själv. Har bara hört talas om den och det efter högstadiet tror jag. Vet inte var den kommer ifrån. Men du träffar ju jocks varje fredag, fråga dom!