Wednesday, October 29, 2008

En liten strimma hopp

Giffarna vinner igen och Maradona tar över Argentinas landslag, än är undrens tid inte förbi. När Norrköping tog ledning genom en straff i måndags var det en del av mig som välkomnande det, äntligen var årets lidande över. Men klart som fan att de oberäkneliga blå norrlandsbufflarna lyckades grisa sig till en seger ändå. Nu väntar två riktiga ångestmatcher, eller fyra egentligen då Ljungskiles resultat är minst lika viktigt. Och sen i bästa fall ytterligare två kvalmatcher från helvetet. Jag vet att t ex Mörn inte förstår det här och det går nog inte att förklara om man själv inte drabbats av förbannelsen av att fastna för ett fotbollslag.

Jag har klippt mig förresten. Blev less på att fega runt med samma frisyr och fick Emil att fixa till en punkfrippa. Trivs riktigt bra i den, passar bra in i min musikaliska punkrevival också. Den här veckan har det blivit mycket Rancid. Det funkar ju lite så nu för tiden att om man blir lite sugen på ett band från förr så måste man ladda hem en complete discography med artisten. Märker att jag grovt underskattat deras fjärde platta Life Won't Wait, den som jämfördes med Sandinista när den kom. Grym är den.

3 comments:

martin said...

Ha ha vilken tuff frilla! Den klär dig. Blev lite för mkt med de där slingorna till slut va?

Jonathan said...

Jag tycker att Life won't wait är så mycket mer helhet än nån annan Rancidskiva, eller nån annanpunkskiva jag ägt för den delen. Roligt att det verkar finnas två kriterier för att musikrecensnter ska kalla en skiva för sandinistig.

1. Ett band som inte spelar calypso (kalypso?) gör en calypsy-låt.

2. Det är en dubbel-cd/trippel-vinyl/mer än hundra meg mp3

Maradona som tränare tycker jag är en lysande idé, rent poetiskt alltså. Och vad fan ska man orka bry sig om verkligheten för. Som giffare, t.ex. hade jag ju hellre sett mitt lag åka ut med Foppa eller Barkemo som tränare än med nån jävla ex-djurgårdare som jag inte ens kommer ihåg namnet på + den där jävla "tjenare, dé'é fimpen 'är" som presnterar matcherna nuförtin.

Dessutom har jag alltid gillat tjocka tränare (Maradona blir nog tjock igen så fort han lagt av med knarket) med dubbelhakor, ex. Guy Roux

http://www.allezredstar.com/images/guyroux2.jpg

Tommy Söderberg

http://www.svenskfotboll.se/files/%7BAAF44949-3DE3-4126-9E87-1E0E7FEE35A5%7D.jpg

eller Mika Sankala

http://admin.gifsundsvall.se/upload/image/personer/2008/Mika_Sankala-51.jpg

Pat said...

Tack Mörn! Jag vet inte om det var slingorna men något nytt var jag peppad på iaf.

Det är ju lite dubbelt det där Jonny, iofs tror jag inte att varken Foppa eller Maradona skulle tappa sin hjältestatus om de floppade som tränare. Men lite skulle väl idoldyrkan falna om de gjorde bort sig.

Självplågare som man är tror jag nu av någon efterbliven anledning att Åkerby kan fixa nytt kontrakt åt oss. Fast han inte är tjock. Annars är jag med dig där, om tjockisarna, jag gillar dom också.