Monday, October 20, 2008

Geeking weekend


Sist av alla har jag äntligen börjat kolla på Freaks and Geeks. Och serien är faktiskt så bra som alla sagt att den ska vara. Älskar att det är High School-upplägget men att jocksen bara spelar en perifer roll. Det kan bli så tröttsamt med upplägget nördar vs jocks. Bra karaktärer och tidsperiod också, skönt att slippa samtida collegerock och få ett fett sent 70-tal/tidigt 80-tals soundtrack istället. Plöjde tio avsnitt i helgen och klassar den redan i samma division som den suveräna första säsongen av Veronica Mars, om man nu ska jämföra med nåt i samma genre.

Det är tyvärr en helt värdelös tajming för mig att hitta en ny favoritserie just nu. Har jobbat som ett svin med både kneg och plugg den senaste tiden och så lär det fortsätta tills jag tentat på fredag. Totalt osocial har jag varit förutom då jag lyckats haffa Björn på KTB. Men god damn vad jag ser fram mot den här helgen alltså. Dels för att tentahelvetet är över såklart men mest för att världens bästa Marita kommer till stan.

Och ikväll avgörs Giffers vara eller icke vara i landets högsta fotbollsserie också. Är helt inställd på en förlust och kräftgång i Superettan ett par år till. Miraklet i Ljungskile känns som ljusår bort.

För övrigt anser jag att Nordpolen bör förstöras.

8 comments:

Anonymous said...

Visst är den fantastisk!

Pat said...

Jepp, jag är helt fast. Länge sen jag fick den där besattheten av en serie. Tack för tips!

martin said...

Varje år ska giffarnas framtid beseglas, hur orkar du ta det på allvar gång på gång?

Det är ungefär lika spännande som när Östersund sökte vinter-os gång på gång.

Pat said...

Ja du Mörn, den frågan ställer jag mig också ibland. Som ikväll när de åkte ur efter förlust mot Gävlejävlarna. Vad har de gett oss liksom? Di Leva och uselt kaffe.

Sönnsvall i uppgång och fall!

Jonathan said...

Okej. Såhär, PAtrik. Vi pratar inte om Gävle. Aldrig mer. Vi säger ingenting om stan, när vi åker förbi med tåget sitter vi tysta tills vi kommit till Hudiksvall eller Söderhamn.

Om vi sedan bojkottar Ahlgrens bilar eller Läkerol gör vi det i tysthet. Det viktiga är att vi inte nämner

martin said...

Jonny ditt Sverige blir ganska fattigt om du ska undvika alla städer som spöar Sundsvall.

Vore det inte mer logiskt att aldrig prata med om Sundsvall? Det är ju dom som har gjort bort sig, då kan ni börja heja på ett bättre lag och så låtsas vi inte om det här.

Jonathan said...

Mörn: Det är därför jag bor häruppe, ju. För att slipp alla städer som spöar Sundsvall i fotboll.

Pat said...

Mörn: det finns ingen logisk förklaring till varför man älskar Gif Sundsvall. Frågan är snarare Hur man älskar? Man älskar det som man älskar sin släkt. För att man inte har något val.