Wednesday, January 12, 2011

Metamorfos

Snart blir det ett nytt grepp på den här bloggalajnen. Resbloggar är ju poppis har man förstått och om bloggandet ska hållas vid liv är det ju nästan oundvikligt att det blir ett resfokus när jag drar till Maputo i februari. Exotiskt så det förslår.

Den stora förändringen, spänningen måste vara olidlig, är dock att Marita kommer att börja skriva här också. Istället för att skicka massmejl och hålla på så tänkte vi uppdatera bloggen lite oftare och trycka in lite bilder också. Bah så ni vet.

Vi har redan börjat förbereda oss för afrikavistelsen genom att börja knapra malariaprofylax. Lariam heter den billigare varianten som vi satsat på, lite läskigt är det eftersom det figurerar så många skräckhistorier om bieffekterna av preparatet. Man kan tydligen bli psykotisk och drömma fruktansvärda mardrömmar bland annat. Hittills har jag bara känt mig extremt trött, typ som att vara kroniskt bakfull. Perfekt då min koncentrationsnivå skulle behöva hållas på en extrem hög nivå för fredagens SEA-tenta.

En sak är dock säker med lariam, man rekommenderas att inte bli på smällen då man käkar det. Vi kommer med andra ord definitivt inte att följa babyboomtrenden 2011 det är säkert. Räknade till att åtta par i min närhet ska bidra till rikets fortplantning i år, en liten befolkningsexplosion skulle man kunna säga. Vet inte riktigt hur jag reagerat på det där än om jag blivit mer peppad eller bara avskräckt. Hur som, i år blir det inga knoddar iaf.

1 comment:

Han1 said...

Med andra ord: Det blir alltså inga barn gjorda? :)

Gött med reseblogg från båda!