Sunday, September 16, 2007

Bara FÖR mycket

Fejsbokhysterin börjar bli löjlig nu. Jag har inte tröttnat på sidan än men däremot är jag helt förbannat less på medias facebookrapportering. City tog väl priset med löpsedeln "Kända göteborgare på Facebook" härom veckan, men det var bara toppen av ett isberg. En skörd av söndagens kvälls och dagstidningar går inte att ögnas igenom utan att fullständigt bombarderas av facebookbevakning. DN:Söndag har ett helt uppslag "Kerstin, 68: Så lärde jag mig facebook", Aftonbladet är inte så långt efter med rubriken "Facebook har blivit en drog". Visst, asmånga svennebananer har skaffat fejan och det är väl värt att uppmärksammas pga sitt nyhetsvärde. Men det känns som att majoriteten av de artiklar jag läst om "internetflugan" mer är en stor reklamkampanj än objektivt rapporterande av ett skeende. Lam journalistik helt enkelt.

Annars då? Jorå, skrev på andrahandskontraktet för lägenheten på Seminariegatan i fredags så det blir flytt om två veckor vilket känns oerhört befriande. De ekonomiska konsekvenserna av flytten förtränger jag gladeligen för tillfället. Skolan känns väl också ok även om jag fortfarande inte känner att jag fått något grepp om den miljövetenskapliga baskursen än. Den allmänna stämningen är att folk verkar vettiga och även om de är yngre än mig så är det få kids som kommer direkt från gymnasiet. Hade planerat besök av Ivan och oplanerat dito av Matteus i helgen och det var grymt. Skönt fettohäng på Wojarski på fredagen efter bandyn och sen en riktig helquell på lördagen från kl 16 på Kings Head till kl 04 på Rio Rio. Dansade i typ en kvart till gamla dancehalldängor från 2002 det var kul, sen var det bara skitmusik. Det är så förnedrande att försöka dansa till kass musik, fan jag hatar det.

5 comments:

ellen said...

uh instämmer. det är så jävla svårt att dansa utan feeling. men du levererade verkligen på dansgolvet till reel2real!

HHH LLL said...

hej!
Fint med hälsning från dig på min blogg! well, jag fattar känslan av alienation gentemot sin klass. Men kanske det i all fall kan bli bra diskussioner!
håll ut barra!
kram

Pat said...

Bloggvärlden är finare än facebookvärlden om nu någon frågat mig. La till din och mr Antons blogg som länk nu, det är så segt att behöva klicka genom hundra sidor innan man kommer fram annars. Jag ska hålla ut, jag lovar.

martin said...

Det var verkligen pajasmusik på rio rio, men ibland tycker jag att det är lite roligt. Inte att dansa till men att höra Ali G skrika lite då och då i bakgrunden. Du sa att de skulle vara pop också, det var en lögn på samma sätt som att det skulle vara limbo antar jag.

klara said...

ja just det, pat sa ju att jag dansade limbo.

det var en lögn.