Friday, September 07, 2007

Lägenhetsnoja

Trodde det skulle vara helt kört att vara i närheten av att fixa en lägenhet snabbt i Gbg. Så är inte fallet, problemet är snarare att man är en fattig liten student. Har en mysig tvåa i Kviberg på trettonde våningen som jag kan hyra i andra hand tills juni för 3800:- och en, enligt uppgift, fet lägenhet med balkong på Seminariegatan som jag kan kliva på i Oktober. Men den kostar över fyra laxar, jag brukar ju, till Mörns förtret klaga på att jag är pank i vanliga fall. Ska kolla på den i veckan förhoppningsvis. Får väl köra en Ramones och prostituera mig eller nåt. Något extrajobb är definitivt ett måste om den där ekonomiska ekvationen ska gå ihop. Har sökt en billig lägenhet på Marklandsgatan också, det skulle gynna cashflowet men inte den dagliga livskvaliteten. På sätt och vis vore det bäst så men den är mest osäker också. Dom andra är liksom "säkra" mer eller mindre. Att jag måste bort från det här ångesthålet fortare än kvickt är det ingen tvekan om iaf.

Det tragiska är att alla alternativ förutom Marklands skulle sätta käppar i hjulet för den planerade dekadensresan till Nice i jul med Sundinarna. Nu har jag ägnat flera timmar åt att tänka på lägenhetsgrejen än på hur kukigt livet är, skönt.

3 comments:

paradise alley said...

Men! Hoppas det blir Marklandsgatan, det är fult jag vet, men du har 5 minuters cykelväg till Linné och 5 minuter till Mörna och Paradiset.

Lyckönskningar!

martin said...

Jag tror iofs att om du får en billigare lägenhet än nu så kommer du inte märka det, inte heller om du får en dyrare. Man anpassar sig automatiskt på något sätt. Eller jag vet inte.

Pat said...

Jag tror att du har en poäng Mörn, så funkar det för mig iaf, spelar ingen roll hur mycket eller lite pengar jag har, hamnar på samma ruta till slut ändå.